Az alább következő írások visszajelzések, amelyeket a tanulók az első, a második és az utolsó találkozók lezárásaként készítettek. Egyfelől - nekünk, a tréning vezetőinek és a gyerekek tanárainak - szükségünk volt jelzésekre arról, hogyan élik meg a résztvevők ezeket az együttléteket, mi az, ami jobban felkelti érdeklődésüket, milyen változtatásokat javasolnak és így tovább. Egyben érzelmi levezetésként is szolgált, hogy a diákoknak lehetőségük legyen leírni gondolataikat, érzéseiket, mindazt, ami foglalkoztatja őket. Elmondtuk nekik, hogy név nélkül is beadhatják rövid írásaikat, és éltek is ezzel a lehetőséggel. Minden résztvevő megfogalmazott pár gondolatot - volt, aki bővebben, volt, aki tömörebben -, amelyben összefoglalták, hogy számukra miben állt a tréning jelentősége, mi gazdagította személyiségüket, és mi volt hasznos számukra.

Ezekre a szövegekre úgy tekintünk - mi trénerek és pedagógusok -, mint amelyek munkánk gyakorlati hasznát dokumentálják.

A következő írások az első találkozók után és a tréning lezárását követően születtek. E beszámolók, amelyekhez a programban résztvevő tanárok fűztek rövid megjegyzéseket, időrendben követik egymást.

A beszámolókhoz